مشتریان دارای روحیات، خلقیات دانش و بینش متفاوت هستند. پس لازم است که ما اصول و روش های بازاریابی و فروش تلفنی را یاد بگیریم؛ اما مهمتر از آن، این است که نگرش اقتضایی را در خویش تقویت کنیم تا بتوانیم در موقعیت های مختلف و در مراجعه به افراد متفاوت، شیوههای عملکردمان را تغییر دهیم. پس قدرت انعطاف پذیری، لازمه شغل بازاریابی و از جمله بازاریابی با تلفن است.
مزایای بازاریابی و فروش تلفنی:
به طور متوسط هزینه یک تماس تلفنی یک درصد هزینه تماس حضوری است.
اگر فردی را که در جستجوی او هستید، در دفتر کارش نباشد، در واقع یک ساعت از وقت خود را از دست داده اید، اما این زمان در بازاریابی تلفنی فقط ۱۵ ثانیه است.
اثربخشی و کارایی بعضی از ابزارهای رایج و سنتی بازاریابی خصوصاً تبلیغات به شدت رو به کاهش است، در این حالت فرصت مناسبی برای بهره مندی از بازاریابی تلفنی است.
هزینه ی بسیاری از ابزارهای ارتباطی با مشتریان به طرز سرسام آوری بالا رفته است. برای مثال هزینه ی تیزرهای تلویزیونی را بررسی کنید تا بیشتر متوجه این موضوع شوید.
در صورتی که فرد واجد شرایط از نظر روانشناسی، برای شغل بازاریابی تلفنی انتخاب شده باشد، آموزش وی در زمان کوتاهی قابل انجام است، فقط نیاز به مهارت است که با تمرین و تکرار افزایش می یابد.
در بازاریابی تلفنی، ضروری است فهرست مشتریان و بانک اطلاعاتی آن ها تهیه شود، تهیه چنین فهرستی سرعت عملیات را افزایش می دهد.
بازاریابی تلفنی ابزار مناسبی است نه فقط برای فروش بلکه، برای تبلیغات یادآوری کننده تا مشتریان همواره به یاد ما باشند.
شماره تماس، واتساپ و تلگرام : 09123135447
نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان
اطلاعات ساختمان های در حال ساخت